Startsida / Specialsidor / Pressrum / Pressmeddelanden / Marit Bergman gästar Nässjö matmarknad

Marit Bergman gästar Nässjö matmarknad

2015-08-25

Den folkkära artisten Marit Bergman gästar Nässjö matmarknad lördagen den 5 september. Hon har vunnit flera utmärkelser inom musiken och ett utav de få solo-framträdanden hon gör i år, gör hon i Nässjö!

Nässjö matmarknad är en vidareutveckling av den matmarknad som startades under Nässjö stads 100-årsjubileum år 2014. Matmarknaden delas detta år upp i två delar.

-          På dagen gör vi en skördemarknad som riktar in sig på råvaror och mathantverk. Odlare och producenter kommer och säljer och visar sina produkter. Vi håller till på parkeringen Mården, där även Nässjö stads nya väggmålning invigs vid samma tillfälle, säger Kristina Gernes, projektledare för Nässjö matmarknad.

Den andra delen tar vid senare på eftermiddagen då Rådhusgatan fylls med street food-restauranger och förvandlas till Nässjös nya vardagsrum. Evenemanget bjuder även på dans, musik och parkour och kvällen avslutas med en konsert med Marit Bergman.

-          Marit Bergman började skriva låtar tidigt, hon har släppt flera soloalbum, vunnit grammisar, är skribent, är en av grundarna till Popkollo och har även medverkat i flera olika tv-program, så det ska bli riktigt kul att se henne spela här i Nässjö, säger Kristina Gernes.

Håll utkik efter Nässjö matmarknads program på www.nassjo.se/evenemang eller www.nassjo.se/nassjomatmarknad.

Kristina Gernes, projektledare Nässjö matmarknad

E-post: kristina@kristinagernes.com