Startsida / Specialsidor / Pressrum / Pressmeddelanden / Pressinbjudan: Invigning av skidskytteanläggning i Lövhult.

Pressinbjudan: Invigning av skidskytteanläggning i Lövhult.

2015-10-15

Invigning kl. 11.00

Välkomna till Lövhults friluftsområde, Nässjö. Lördag den 17 oktober kl. 11.00 är media och allmänhet välkomna till invigning av den nya skidskytteanläggningen i Lövhult. Närvarar gör kommunalråd Anders Karlsson och kultur- och fritidsnämndens ordförande Angelica Weber tillsammans med generalsekreteraren för Skidskytteförbundet, Ingemar Arwidsson. Kl. 11.00 startar vi invigningen med bandklippning och några ord från Anders Karlsson och Angelica Weber.

Möjlighet att prova-på

Från ca 11.30 finns möjlighet för allmänheten att prova att skjuta på den nya anläggningen. Instruktörer finns på plats för att visa hur det går till. Klockan 12.00 startar en regionsträff för alla anslutna föreningar i Skidskytte Region Syd.

Mer om anläggningen

Den nya anläggningen är en så kallad 10-metersbana där utövarna använder luftgevär för att skjuta ned fallmålen. Anläggningen lämpar sig väldigt bra för träning och ungdomsverksamhet och eftersom den ligger tillsammans med det asfalterade motionsspåret går anläggningen att nyttja året runt.

Hitta hit

Parkera vid motionsgården och gå längs med det asfalterade motionsspåret för att komma till skidskytteanläggningen.

Föranmäl dig gärna! Kontakta Pär Jansson, fritidsutvecklare, Nässjö kommun.

Tel. 0380-51 80 29, e-post: par.jansson@nassjo.se